0 800 753 000 ПН-СБ: 9:00-18:00
НД: вихідний
зв'язатися з нами
Надіслати лист

21.07.2025

Як змінилася політика МФО щодо повернення боргів?

Якщо на початку існування ринок МФО був таким собі «Диким Заходом», де ніхто ні за що не відповідав, з часом ця ситуація значно змінилася. Були прийняті відповідні закони, які регулюють відповідальність мікрофінансових організацій, а НБУ отримав в свої руки низку інструментів, які дозволяють йому карати правопорушників.

Саме ці фактори посприяли тому, як змінилася політика МФО щодо повернення боргів.

Як колектори та МФО мають спілкуватися з клієнтами

Загалом за останні роки НБУ ввів низку нових правил, які регулюють, як саме мікрофінансові організації мають спілкуватися з клієнтом у випадку заборгованості останніх. Оскільки часто компанії або сторонні колектори надто затято ставились до цієї справи, що призводило до низки правопорушень, а саме:

  1. Дзвінки до родичів або близьких людей без згоди клієнта. Моральний тиск на родичі та близьких.
  2. Дзвінки та повідомлення з постійними погрозами. Регулярні повідомлення про наростання суми боргу.
  3. Шантаж через соціальні мережі. Публічне приниження клієнтів через пости в Facebook. Надсилання погроз та повідомлень через соцмережі.

Через такі постійні порушення НБУ прийняв низку розпоряджень, які зробили правила комунікації з боржниками набагато простішими. До останніх розпоряджень варто віднести:

  1. Заборонено дзвонити або надсилати повідомлення будь-яким особам, окрім самого боржника без попередньої про це домовленості. Водночас кількість контактів обмежена. Можна дзвонити не більше 2 разів на добу та 8 разів на місяць в загальному. Дзвінки мають відбуватися між 9:00 та 20:00. У вихідні та святкові дні дзвонити заборонено.
  2. Заборонено також шантажувати клієнтів або психологічно на них тиснути. Не можна погрожувати, використовувати лайливі слова тощо.
  3. Заборонено використовувати соцмережі для публічного приниження та погроз.

Які наслідки порушень щодо комунікації

Санкції щодо таких правопорушень досить суворі. НБУ може заблокувати ліцензію мікрофінансової організації або накласти на компанію санкції. Також клієнт може звернутися до суду та вимагати кримінальної відповідальності за статтею 189 ККУ.

Варто згадати також і репутаційні втрати. В епоху соцмереж репутація компаній псується дуже швидко через такі вчинки. Тому МФО може дуже швидко втратити своїх клієнтів.

Співпрацюючи з компанією FinX, ви завжди можете розраховувати на нашу етичну відповідальність та комунікацію. Компанія надсилає тільки коректні повідомлення щодо заборгованості, а у випадку фінансових проблем клієнтів може запропонувати реструктуризацію або рефінансування боргу.

Як змінилася політика МФО щодо повернення боргів?
До списку новин
Написати
в компанію
Напишіть нам, будемо раді відповісти на будь-які ваші питання

відміна
закрити
FinX
Ваші мрії - наші гроші.

Виберіть потрібну суму

Кількість платежів

Платіж по кредиту

грн

Плата за кредит*

Реальна процентна ставка складає від 3 884% річних до 53 711% річних розрахована з припущення, що позичальник своєчасно та в повному обсязі виконає умови кредитного договору.

грн
До сплати
грн
Дата повернення
Цей віджет не є кредитним калькулятором у розумінні постанови правління НБУ від 05.10.2021 №100 та відображає умови кредитних продуктів Мікрокредит та Споживчий. Повну інформацію про загальні умови кредитування дивись тут , персональні - в договорі.

Ми відправили на Ваш телефон смс з кодом підтвердження заявки

Дякуємо за відправлення заявки!

Ми розглянемо її якнайшвидше і зв'яжемося з вами

закрити
Вибачте, ми не можемо видати Вам кредит

Спробуйте звернутися пізніше.

закрити